• Karty
  • Kredyty gotówkowe
  • Kredyty ratalne
  • Ubezpieczenia
  • Program Sygma Bonus

Informacje dla Kredytobiorców

Karta Kredytowa
Bezpieczeństwo

Nigdy też nie odpowiadaj na maile, które zapraszają do odwiedzenia strony internetowej w celu weryfikacji twoich danych, w tym o kartach lub podania danych osobowych czy autoryzacyjnych. Ten rodzaj oszustwa jest nazywany „phishingiem” i polega m.in. na zamieszczeniu w e-mailu linku przekierowującego do fałszywej strony internetowej banku .

Przykładowo strony z treściami pornograficznymi lub strony nieznanych szerzej firm oferujące markowy towar po rewelacyjnych cenach. Przed wprowadzeniem numeru karty w formularzu na stronie należy upewnić się, czy dane przesyłane z formularza są odpowiednio chronione (przede wszystkim – czy adres strony z formularzem rozpoczyna się od https i czy strona posiada odpowiednie certyfikaty – te informacje podaje przeglądarka, zazwyczaj w pasku statusu na dole okna lub przy polu adresowym, jest to ikona zamkniętej kłódki, w którą należy kliknąć, by sprawdzić poprawność certyfikatu).

Przestępcy mogą wchodzić w ich posiadanie, rejestrując obraz karty, np. przy użyciu telefonu komórkowego z aparatem fotograficznych, kamerą video lub w inny sposób.

Upewnij się, czy nie jesteś na stronie internetowej podszywającej się pod stronę sklepu (podobna nazwa i wygląd strony, którą posługują się nieuczciwi naśladowcy w celu zmylenia i wyłudzenia pieniędzy). Zapoznaj się z regulaminem sklepu internetowego, a szczególnie z informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa transakcji. Przed dokonaniem transakcji upewnij się, że transmisja odbywa się w bezpiecznym połączeniu za pomocą protokołu SSL/TLS.

W dowolnej przeglądarce internetowej na pasku adresu strony zabezpieczonej certyfikatem pojawia się symbol kłódki. Po kliknięciu w nią zobaczysz szczegóły dotyczące certyfikatu i szyfrowania połączenia. Można również wpisać adres swojej strony w pasku adresu przeglądarki poprzedzając go skrótem https:// Jeśli strona wyświetli się poprawnie, oznacza to, że jest zabezpieczona certyfikatem SSL

Internet Explorer 8 i wyższej:

W celu zweryfikowania danych o certyfikacie (wersja Internet Explorer 8 lub wyższej) należy w pasku adresu strony kliknąć na symbol kłódki. Po kliknięciu należy zweryfikować czy certyfikat wystawiony jest na dane firmy, która jest właścicielem strony. Należy również zweryfikować czy nie upłynęła data ważności certyfikatu.

 

 

 

1. Kliknąć kłódkę certyfikatu.

2. Kliknąć „Wyświetl certyfikaty”

3. W zakładce „Ogólne” zweryfikować datę ważności certyfikatu

 

 

 

Google Chrome 39 i wyżej:

W celu zweryfikowania danych o certyfikacie (wersja Google Chrome 39 lub wyższej) należy w pasku adresu strony kliknąć na symbol kłódki. Po kliknięciu należy zweryfikować czy certyfikat wystawiony jest na dane firmy, która jest właścicielem strony. Należy również zweryfikować czy nie upłynęła data ważności certyfikatu.

 

 

1. Kliknąć kłódkę certyfikatu.

2. Kliknąć „Połączenie”

3. Wybrać opcję „Informacje o certyfikacie”

4. W oknie certyfikat zweryfikować datę ważności certyfikatu

 

Szczególnie niebezpieczne mogą być strony internetowe zawierające treści pornograficzne. Ponadto z pozoru niewinne strony zawierające programy darmowe (tzw. „freeware”) również mogą być bardzo niebezpieczne, ponieważ hakerzy bardzo często umieszczają w nich złośliwy kod.

Często załączniki takie zawierają wirusy lub inne oprogramowanie, które pozwala na szpiegowanie Twoich działań.

Hakerzy stale szukają luk w oprogramowaniu, które są następnie wykorzystywane do przestępstw internetowych. Producenci systemów operacyjnych i aplikacji publikują stosowne „łaty”, których celem jest usuwanie podatności ich produktów na ataki przeprowadzane za pośrednictwem znalezionych luk.

Większość programów antywirusowych przy włączonym monitorze antywirusowym ma detekcję (wykrywalność) taką samą jak skaner antywirusowy i nie ma konieczności skanowania komputera. Jest jednak część programów, których detekcja monitora antywirusowego jest niższa aniżeli skanera, powoduje to jednak lukę w systemie bezpieczeństwa.

 

Programy niewiadomego pochodzenia, w tym ściągane za pośrednictwem programów typu Peer-to-Peer (P2P) mogą być przygotowane przez hakerów i zawierać wirusy lub inne szkodliwe oprogramowanie.

Nie dokonuj płatności internetowych z komputerów znajdujących się w miejscach publicznych, np. w kawiarenkach internetowych lub na uczelni.

Niezbędna jest również aktywacja istotnych modułów w pakiecie ochronnym takich jak monitor antywirusowy, skaner poczty czy firewall. Częstym błędem jest wyłączanie wspomnianych modułów w celu redukcji obciążenia systemu.

Przy każdym logowaniu bezwzględnie stosuj się do zasad bezpieczeństwa tam

opublikowanych. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości, natychmiast skontaktuj się z pracownikiem Banku.

Sygma Bank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych. Listy, wiadomości e-mail lub telefony w takich sprawach należy traktować jako próbę wyłudzenia poufnych informacji. Nie odpowiadaj na nie przekazując swoje poufne dane. Bezzwłocznie skontaktuj się z Działem Call Center i poinformuj o zdarzeniu.

Użytkowanie kart kredytowych MasterCard

W celu uniknięcia zagubienia karty kredytowej powinny być stosowane poniższe standardy bezpieczeństwa.

 

Nie należy:

  • nosić kart płatniczych w portfelu wraz z pieniędzmi
  • nosić ze sobą wszystkich kart, które mamy bez względu na to, czy są potrzebne czy nie
  • tracić kartę z pola widzenia podczas autoryzowania transakcji
  • pozwalać ze swojej karty korzystać innym osobom
  • zapisywać PIN do kart na kartach lub na kartkach noszonych razem z kartą
  • korzystać z pomocy nieznanych osób przy wypłacie pieniędzy

 

Należy:

  • wpisywać PIN w taki sposób żeby nie zobaczyli go inni
  • rezygnować z wypłaty widząc dużo osób wokół bankomatu
  • sprawdzać kwoty na wydruku czy czytniku kart przed zatwierdzeniem transakcji
  • porównywać potwierdzenia płatności kartą i wypłat z bankomatu z historią rachunku

 

Sygma Bank Polska S.A. większość swoich kart wydaje w technologii zbliżeniowej. Istnieje możliwość wymiany karty z tą funkcjonalnością na kartę bez technologii zbliżeniowej poprzez przesłanie:

  • podpisanego wniosku w formie skanu na adres mailowy: klienci@sygmabank.pl
  • faksem do Zespołu Obsługi Dokumentacji Kredytowej i Ubezpieczeń (nr faks: (22) 256 47 53)
  • drogą pocztową, przesyłając wniosek o wymianę karty na adres banku 
  • w Dziale Call Center

 

Pierwsza wymiana karty z funkcjonalnością zbliżeniową na kartę bez tej funkcjonalności jest darmowa.

 

Limit 50-złotowy został ustalony przez MasterCard w 2008 roku i jest uzgodniony ze wszystkimi bankami wydającymi karty MasterCard w technologii zbliżeniowej. 50 złotych to kwota oszacowana, jako wartość najlepiej dostosowana do potrzeb klienta.

 

Poniżej przedstawiamy przykładowe limity transakcji jakie zostały ustanowione w innych krajach:

 

Kraj Waluta Kwota
Kraje strefy Euro EUR 25
Wielka Brytania GBP 15
Stany Zjednoczone USD 50

 

 

 

 

Nie. Ponadto kwota do zapłaty jest wyświetlana na ekranie terminala zanim klient przesunie kartę. Dodatkowo po zrealizowaniu transakcji klient otrzymuje rachunek.

 

Sygma Bank Polska S.A. nie stosuje dopłat z tytułu transakcji przy użyciu karty zbliżeniowej.

 

Płatności zbliżeniowe oparte są na standardowym protokole transmisyjnym ISO 14443, który mogą stosować także inne urządzenia niż terminale płatnicze. Jednak w przypadku takich procesów nie dojdzie nigdy do transakcji płatniczej.

Nie.

Połączenie zabezpieczeń tradycyjnych kart płatniczych i inteligentnych kart z bezpiecznym chipem i anteną radiową wbudowaną w każdą kartę lub urządzenie wyposażone w technologię zbliżeniową firmy MasterCard oznacza, że klienci korzystają z zabezpieczeń stosowanych w przypadku inteligentnych kart. Połączenie takich zabezpieczeń oraz staranny projekt i wybór konkretnych danych, które można uwzględnić w każdej transakcji bezstykowej, zmniejsza ryzyko oszustwa. Dzięki niemu sprawia, że karty MasterCard z funkcjonalnością zbliżeniową są bezpieczniejsze od tradycyjnych kart wyposażonych wyłącznie w pasek magnetyczny. Należy jednak zauważyć, że w Polsce większość obecnie wystawianych kart to karty chipowe EMV.

Poprzez swoje systemy zarządzania oszustwami Sygma Bank Polska S.A. monitoruje transakcje poniżej 50 złotych bez kodu PIN i ze względów bezpieczeństwa, jeżeli osiągnięto limit, transakcja zbliżeniowa może zostać odrzucona, by uniknąć potencjalnego oszustwa.

 

W takim przypadku, by uzyskać zwrot środków, należy skontaktować się z Sygma Bank Polska S.A. na jeden z poniższych sposobów:

  • w formie elektronicznej z załączonym skanem pełnomocnictwa
  • w formie elektronicznej po wysłaniu podpisanego własnoręcznie przez klienta wniosku na adres klienci@sygmabank.pl,
  • za pomocą faksu na numer 22 591 41 17,
  • wysyłając na adres:
    Sygma Bank Polska S.A.
    Biuro Obsługi Klienta
    ul. Suwak 3
    02- 676 Warszawa oraz
  • pisemnie w placówkach Sygma Banku oraz w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, które mieszczą się w sieci sklepów: Real, Praktiker, Obi oraz Selgros.

 

Tak jak w odniesieniu do każdej karty bankowej, w przypadku utraty lub kradzieży karty Klienci Sygma Bank Polska S.A. muszą niezwłocznie zastrzec kartę, dzwoniąc do naszego Działu Call Center lub dokonując zastrzeżenia samodzielnie w serwisie Sygma Online.

Do momentu zastrzeżenia karty, jej właściciel odpowiada za transakcje do równowartości 150 euro dla standardowych transakcji kartowych, a w przypadku transakcji zbliżeniowych właściciel nie ponosi tego ryzyka. Jeśli nie doszło do kardynalnych zaniedbań, ewentualne koszty wykonanych operacji bierze na siebie Sygma Bank Polska S.A.

 

Sygma Bank Polska S.A. rekomenduje, aby zastrzegać również zagubione dokumenty. Pozwala to uniknąć prób wyłudzeń kredytów na cudze nazwisko. Zastrzeżenie można zgłosić telefonicznie w naszym Dziale Call Center, drogą elektroniczną na adres mailowy: klienci@sygmabank.pl lub najbliższym banku, który współpracuje z systemem Dokumenty Zastrzeżone. Lista współpracujących banków znajduje się na stronie www.DokumentyZastrzezone.pl.

Nie ma możliwości „przypadkowego zastosowania”, ponieważ, aby wykonać transakcję, terminal musi zostać najpierw aktywowany przez sprzedawcę. Bez takiej aktywacji przesunięcie karty przed terminalem zbliżeniowym nie niesie ze sobą żadnych konsekwencji, a środki nie zostaną pobrane. Jeżeli do terminalu przyłożono złą kartę, sprzedawca zawsze może anulować transakcję lub dokonać zwrotu kwoty transakcji.

Każdy chip, którego typ zatwierdzany jest dla technologii zbliżeniowej musi przejść ocenę EMVCo i CAST (Compliance Assessment and Security Testing),zgodnie z regulacjami organizacji MasterCard.

 

Nie, jest to niemożliwe. Karta EMV nigdy nie ujawnia kodu PIN w żadnej formie, a kod PIN jest przechowywany w bezpiecznej pamięci karty zgodnie ze standardem EMV.

Jedynie oryginalna karta może generować ważne transakcje. Wszystkie transakcje dokonywane za pośrednictwem oryginalnych kart z funkcjonalnością zbliżeniową są unikalne.

 

Nie można stworzyć fałszywej karty MasterCard z funkcjonalnością zbliżeniową lub fałszywej standardowej karty chipowej bez kluczy kryptograficznych stosowanych do kryptograficznego podpisywania danych transakcji i/lub tworzenia dynamicznego kryptogramu w ramach każdej transakcji, gdyż klucze takie są przechowywane bezpiecznie na poziomie karty.

 

Zbliżeniowe karty MasterCard i Maestro oraz urządzenia MasterCard łączą w sobie inteligencję, prędkość i bezpieczeństwo technologii chipowej EMV z wygodą płatności typu Zbliżone-Zapłacone™.

 

Transakcja wykonywana przy użyciu technologii zbliżeniowej gwarantuje taki sam poziom bezpieczeństwa, jak transakcja wykonywana inną standardową kartą chipową. Chip wbudowany w kartę korzysta z takich samych technik szyfrowania zarówno w odniesieniu do transakcji bezstykowych, jak i stykowych oraz generuje dynamiczne dane uwierzytelniające komunikat, które mają unikalny charakter dla każdej transakcji. 

 

Różnica pomiędzy kartą MasterCard z funkcjonalnością zbliżeniową, a tradycyjną kartą polega na tym, że w przypadku transakcji zbliżeniowej do 50 złotych nie jest wymagany kod PIN*. Powyżej 50 złotych transakcje zbliżeniowe w Polsce mogą być wykonywane, ale klienci muszą wprowadzić PIN.

 

Aby zapewnić klientom maksymalny poziom bezpieczeństwa, transakcje poniżej 50 zł bez kodu PIN są kontrolowane przez kartę i bank. Każda karta z funkcjonalnością zbliżeniową wyposażona jest w szerokie możliwości z zakresu zarządzania ryzykiem. Karta pełni funkcję agenta banku i decyduje – na podstawie parametrów skonfigurowanych przez bank oraz historii kwoty transakcji, czy konkretna transakcja może zostać autoryzowana w trybie offline lub czy wymagana jest autoryzacja przez bank w trybie online. Bank monitoruje transakcje zbliżeniowe poniżej 50 złotych, które nie są potwierdzane kodem PIN ze względów bezpieczeństwa. W przypadku kiedy został osiągnięty limit, transakcja zbliżeniowa może zostać odrzucona, by uniknąć potencjalnego oszustwa.

 

* W celu zminimalizowania ryzyka nadużyć związanych z nieuprawionym lub niewłaściwym użyciem karty zbliżeniowej może być wymagane podanie kodu PIN nawet przy transakcji zbliżeniowej poniżej 50 zł.

Informacje ogólne o umowie

Limit kredytowy to wysokość środków jakie zostały przyznane przez bank do wykorzystania za pomocą karty kredytowej jej właścicielowi.

Limit gotówkowy określa maksymalną kwotę możliwą do wypłaty w postaci gotówki. Limit gotówkowy jest częścią Limitu kredytowego.

Koszt posiadania karty kredytowej jest zależny od rodzaju posiadanej karty.

 

Sprawdź jaką masz kartę i jaki jest jej koszt.

Tak. Wystarczy, że zostanie przesłany do banku pisemny wniosek o wydanie karty dodatkowej* lub skan podpisanego własnoręcznie przez klienta dokumentu. Można wskazać jedną osobę, dla której ma być wydana karta dodatkowa.

 

Wyjątek stanowi Karta Selgros – kartę dodatkową można wyrobić maksymalnie dla 3 osób.

Wniosek o wydanie karty dodatkowej

 

*Karty dodatkowej nie można wyrobić dla następujących kart kredytowych:

- umów zawartych w sklepach RTVEuroAGD przed 02.01.2014

- umów zawartych w sklepach iSpot, Abra, Fotojoker, Intersport, Komfort, Komputronik, Mix Electronics, Neonet, Nomi, Obi, Vobis, Media Expert przed 27.10.2013

Zmiany na rachunkach i dyspozycje przyjmowane są tylko od Kredytobiorcy i Współkredytobiorcy. Dyspozycje może wydać osoba trzecia, o ile jest upoważniona pełnomocnictwem podpisanym przez Kredytobiorcę lub Współkredytobiorcę. Upoważnienie może zostać przesłane do Banku na jeden z poniższych sposobów:

  • w formie elektronicznej po wysłaniu podpisanego własnoręcznie przez Kredytobiorcę lub Współkredytobiorcę pełnomocnictwa na adres klienci@sygmabank.pl,
  • za pomocą faksu na numer: 022 591 41 17,
  • wysyłając na adres:
    Sygma Bank Polska S.A.
    ul. Suwak 3, 02-676 Warszawa oraz 
  • pisemnie w placówkach Sygma Banku oraz w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, które mieszczą się w sieci sklepów: Real, Praktiker, Obi oraz Selgros.

 (wzór Pełnomocnictwa)

Tak. Akceptowane jest źródło dochodu osób pracujących poza granicami Polski pod warunkiem, że dochód wypłacany jest przez pracodawcę mającego siedzibę i rozliczającego się na terenie Polski.

Umowa o kartę kredytową może zostać wypowiedziana w każdym momencie trwania umowy.
W celu wypowiedzenia umowy należy przesłać do banku oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o kartę kredytową na adres naszego banku: Sygma Bank Polska S.A. ul. Suwak 3, 02-676 Warszawa. Oświadczenie można również wysłać na numer faksu Zespołu Obsługi Dokumentacji Kredytowej i Ubezpieczeń: 022 591 41 17 lub w formie elektronicznej z załączonym skanem oświadczenia własnoręcznie podpisanego przez Klienta na adres mailowy: klienci@sygmabank.pl.

 

Dozwolone jest również złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o kartę kredytową: w placówkach Sygma Banku lub w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta znajdujących się w sieci sklepów Real, Praktiker, Obi oraz Selgros oraz w punkcie sprzedaży w placówce partnera.

 

Dodatkowo po przesłaniu wypowiedzenia umowy należy w przeciągu 30 dni zwrócić na rachunek banku całą wymagalną do spłaty kwotę. Numer rachunku do spłat można znaleźć na umowie kredytu lub na druku do zapłaty przesyłanym wraz wyciągiem miesięcznym.

 

W ciągu miesiąca od przyjęcia pisma następuje rozwiązanie umowy o kartę kredytową.

Termin obowiązywania umowy wynosi jeden rok od jej zawarcia. Będzie on przedłużany o kolejne okresy roczne chyba, że z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem zostanie przesłane do Sygma Bank Polska S.A. pisemne wypowiedzenie umowy.

Składanie dyspozycji

W celu złożenia dyspozycji aktualizacji danych lub usunięcia (po rozwiązaniu umowy) w Biurze Informacji Kredytowej S.A. należy przesłać pisemny wniosek zawierający imię, nazwisko, adres, numer umowy lub numer karty oraz numer PESEL na adres Sygma Bank Polska S.A. ul. Suwak 3, 02-676 Warszawa. Wniosek można również wysłać faksem na numer (22) 256 47 53) lub w formie skanu na adres mailowy: klienci@sygmabank.pl. Dyspozycja musi zawierać podpis zgodny ze wzorem podpisu złożonym na umowie.
Przypominamy jednocześnie, że Sygma Bank Polska S.A. dokonuje aktualizacji danych odnośnie obsługi zaciągniętego kredytu zgodnie ze stanem faktycznym w cyklach miesięcznych według stanu na ostatni dzień minionego miesiąca. Informacje odnośnie rachunków nowo otwartych oraz zamkniętych aktualizowane są w BIK S.A. raz w tygodniu.

Z wyciągów papierowych można zrezygnować w następujący sposób:

  • za pośrednictwem Sygma Online
  • podpisany wniosek w formie skanu można wysłać na adres mailowy: klienci@sygmabank.pl
  • faksem do Zespołu Obsługi Dokumentacji Kredytowej i Ubezpieczeń (nr faks: (22) 256 47 53)
  • drogą pocztową, przesyłając rezygnację na adres banku
  • w Dziale Call Center
  • w placówkach Sygma Banku, jak również w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, które mieszczą się w sieci sklepów: Real, Praktiker, Obi oraz Selgros.

Aktualizacji/zmiany imienia, nazwiska, adresu zameldowania, adresu e-mail oraz serii i numeru dokumentu tożsamości można dokonać poprzez przesłanie do banku kserokopii obu stron aktualnego dokumentu tożsamości/potwierdzenia zameldowania /lub dokumentu potwierdzającego zmianę nazwiska /lub wniosku o aktualizację adresu e-mail na adres Sygma Bank Polska S.A. ul. Suwak 3 ; 02-676 Warszawa; faksem na numer (22) 256 47 53 lub wysłać podpisany wniosek w formie skanu na nasz adres mailowy: klienci@sygmabank.pl.

Prośbę o zmianę danych można również złożyć za pomocą Sygma Online.

Zmiany adresu do korespondencji, oraz zmiany numeru telefonu kontaktowego można dokonać również poprzez kontakt telefoniczny z Działem Call Center. Wniosek o aktualizację danych osobowych można pobrać z naszej strony internetowej klikając tutaj.

Prośbę o aktualizację danych można także złożyć w placówkach Sygma Banku, jak również w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, które mieszczą się w sieci sklepów: Real, Praktiker, Obi oraz Selgros.

Aby obniżyć limit kredytowy na karcie wystarczy wysłać faksem pisemny wniosek o zmniejszenie limitu do Biura Obsługi Klienta nr faks: (22) 256 47 53. Podpisany skan wniosku można również wysłać drogą elektroniczną na adres mailowy: klienci@sygmabank.pl.

Pisemną dyspozycję można złożyć w placówkach Sygma Banku, jak również w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, które mieszczą się w sieci sklepów: Real, Praktiker, Obi oraz Selgros.

W razie zgubienia karty lub kradzieży, a także gdy istnieje podejrzenie, że ktoś poznał kod PIN, zastrzeż niezwłocznie kartę, dzwoniąc do naszego Działu Call Center lub dokonaj tego samodzielnie w serwisie Sygma Online.

Ubezpieczenia

W celu uzyskania szczegółowych informacji odnośnie danego ubezpieczenia zapraszamy do naszego działu ubezpieczenia.

Wszystkie ubezpieczenia dostępne w ofercie Sygma Bank Polska S.A. są dobrowolne, jednak oferta ubezpieczeń jest tak pomyślana, aby zabezpieczyć klienta na wypadek różnych losowych zdarzeń.
Dlatego też zachęcamy do zapoznania się z bogatą ofertą ubezpieczeń.

Informacje o wyciągu

Poniżej prezentujemy objaśnienie wyrażeń użytych w wyciągach.

Przypominamy również, że wyciąg zawierający informacje o transakcjach dokonanych w poprzednim okresie rozliczeniowym sporządzany jest raz w miesiącu, po zamknięciu okresu rozliczeniowego. Jeśli nie otrzymaliście Państwo wyciągu, albo macie jakieś pytania w związku z wyciągami, prosimy o kontakt z naszym Działem Call Center, pod numerem telefonu: 22 201 37 00 lub 801 100 600*.

 

 

Identyfikator: unikalny numer nadawany Kredytobiorcy przez Bank dla celów bankowości internetowej oraz w systemie automatycznej obsługi telefonicznej Banku.
Numer konta do spłat: numer rachunku do spłat, na który Klient powinien wpłacać ratę.
Okres rozliczeniowy: okres, za który został sporządzony wyciąg (format: od dd.mm.rrrrr do dd.mm.rrrr)
Limit kredytowy całkowity: przyznany limit kredytowy.
Limit kredytowy dostępny: środki dostępne w dniu wygenerowania wyciągu.
Limit gotówkowy: jest to część limitu kredytowego, którą można wypłacić w gotówce.
Saldo całkowite z poprzedniego wyciągu: całkowite saldo zadłużenia na rachunku na koniec poprzedniego okresu rozliczeniowego.
DATA: data wygenerowania wyciągu za poprzedni okres rozliczeniowy.
Wpłaty dokonane w bieżącym okresie rozliczeniowym: suma wszystkich wpłat dokonanych w okresie rozliczeniowym, za który został sporządzony wyciąg.
Zaległości do natychmiastowej spłaty: łączna suma rat zaległych do natychmiastowego uregulowania.
KWOTA: w przypadku występowania zaległości na rachunku w tej pozycji pojawi się łączna suma rat zaległych do natychmiastowego uregulowania.
Saldo całkowite bieżące: całkowite saldo zadłużenia na rachunku na koniec bieżącego okresu rozliczeniowego.
DATA: data wygenerowania wyciągu za bieżący okres rozliczeniowy.
Wymagana minimalna kwota do zapłaty za bieżący okres rozliczeniowy: jest to należna bankowi najniższa rata, która musi zostać wpłacona w terminie płatności (suma minimalnych rat na wszystkich wymaganych opcjach spłaty, bez zaległości).
DATA: data płatności raty za bieżący okres rozliczeniowy.
Kwota do zapłaty umożliwiająca skorzystanie z okresu bezodsetkowego w kolejnym okresie rozliczeniowym: kwota wszystkich transakcji bezgotówkowych w opcji spłaty Przyjazne Zakupy dokonanych w okresie rozliczeniowym, za który został sporządzony wyciąg, które możesz spłacić w całości, bez odsetek.
Minimalna kwota do zapłaty: wymagana minimalna kwota do zapłaty za okres rozliczeniowy, za który został sporządzony wyciąg wraz z kwotą zaległości (jeśli występuje w zestawieniu).
tytułem: numer umowy

 

* Godziny pracy Działu Call Center dostępne są na stronie Sygma Banku. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.

Tak. W każdym momencie istnieje możliwość spłaty kredytu w całości lub częściowo. Każda wpłata na konto spłaca zaciągnięty kredyt.
Całkowita spłata zadłużenia na rachunku karty kredytowej nie powoduje rozwiązania umowy o kartę kredytową.
W przypadku spłaty całości kredytu przed terminem określonym w umowie, całkowity koszt kredytu ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, chociażby klient poniósł je przed tą spłatą.
W razie wątpliwości co do wysokości kwoty do spłaty, przed dokonaniem wpłaty, prosimy o kontakt z naszym Działem Call Center w celu ustalenia dokładnej kwoty do spłaty.

Jest to okres, w którym bank nie pobiera odsetek od dokonanych transakcji w danym okresie rozliczeniowym. Jeśli w wyznaczonym terminie zostanie spłacona całość zadłużenia zrealizowanego jako transakcje bezgotówkowe (dotyczy to tylko transakcji bezgotówkowych realizowanych w opcji spłaty "Przyjazne zakupy" oraz "Spłata jednorazowa) w danym okresie rozliczeniowym - wówczas bank nie nalicza dodatkowych kosztów.


Należy wziąć pod uwagę również dzień zamknięcia okresu rozliczeniowego. Np. jeżeli zostanie dokonany zakup 1 stycznia, a okres rozliczeniowy na karcie skończy się dnia 25 stycznia, płatność wymagana będzie dopiero do dnia 14 lutego.
 

Spłat dokonywać można na wiele sposobów. Spłaty raty można dokonać bezpośrednio w wybranych placówkach Sygma Banku  bądź w dowolnym oddziale innego banku, placówkach Poczty Polskiej oraz w sprawdzonej instytucji finansowej przyjmującej opłaty za rachunki.

W przypadku posiadania rachunku osobistego w innym banku można wykonać przelew na numer rachunku Sygma Banku podany w umowie lub na dowodzie wpłaty. W tytule płatności zalecamy umieścić numer PESEL, oraz imię i nazwisko kredytobiorcy.

Sygma Bank nie pobiera opłat za wpłatę rat na rachunki swoich klientów.

 

Nie ma możliwości zmiany terminu płatności przyjętego w umowie kredytowej.

Termin płatności jest to dzień wyznaczony przez bank na podstawie umowy kredytowej, do którego Kredytobiorca jest zobowiązany uregulować wymaganą należność (w zależności od wybranej opcji spłaty). Termin płatności zależy od posiadanej karty i upływa między 4, a 7dniem lub między 9 a 12 dniem lub między 14 a 17 dniem od daty zamknięcia okresu rozliczeniowego (w zależności od posiadanej karty).
Należy pamiętać o tym, że za datę dokonania płatności uważa się datę wpływu środków na konto Sygma Bank Polska S.A.

Dzień rozliczenia jest zależny od rodzaju posiadanej karty.

Dla kart np. Real, Selgros, Psb, Jysk, następuje zazwyczaj 25-tego dnia miesiąca.

Dla kart np. Praktiker, Praktiker dla Biznesu, Bricomarche dla Przedsiębiorców, Husqvarna, następuje zazwyczaj 15-tego dnia miesiąca.

Dla kart np. Pocztylion, Obi, Nomi (od 01.08.2008), Neonet, Mix Electronics, Komandor, Hiper C, Fotojocker, Aura, następuje zazwyczaj 20-tego każdego miesiąca.

W dniu rozliczenia sumowane są wszystkie transakcje dokonane w okresie rozliczeniowym na rachunku karty i wyliczana jest rata kredytowa. Kolejnego dnia po tej dacie można już poznać wysokość raty i dostępnych środków.

Jest to minimalna kwota, którą należy uiścić w terminie, który liczony jest od zakończenia Okresu rozliczeniowego.

Powtarzalny okres, w którym rozliczane są operacje dokonane na podstawie karty kredytowej wydanej przez Sygma Bank Polska S.A. W zależności od posiadanej karty występują trzy okresy rozliczeniowe, które kończą się odpowiednio:

dla kart wydanych np. w sieci sklepów Real, Nomi (do 31.12.2007), Jysk, PSB, Selgros, Neckermann, Renault, Alpinus jest to 25 dzień miesiąca,

dla kart wydanych np. w sieci sklepów Praktiker, Bricomarche, Husqvarna, Galeria Emka jest to 15 dzień miesiąca,

dla kart wydanych np. w sieci sklepów Nomi (od 1.08.2008), Obi, Neonet, Pocztylion, Euro, oraz dla kart z logiem Aura, Hiper C oraz MasterCard Electronics jest to 20 dzień miesiąca.

Pierwszy okres rozliczeniowy rozpoczyna się w dniu podpisania umowy kredytowej i kończy się ostatniego dnia danego okresu rozliczeniowego, który jest wskazany w umowie. Może to być odpowiednio 15, 20 lub 25. Każdy następny okres rozliczeniowy rozpoczyna się 16, 21 lub 26 dnia każdego miesiąca i kończy się 15, 20 lub 25 dnia w następnym miesiącu.

Przykład: jeśli umowa o kartę kredytową została zawarta w sklepie Real 19.08.2011 to pierwszy dzień cyklu rozpoczyna się w tym właśnie dniu i kończy się 25.08.2011. Następny cykl rozpoczyna się 26.08.2011 i kończy się 25.09.2011 itd.

Miesięczna rata kredytowa może składać się z:

  • raty kapitałowej,
  • kosztów ubezpieczeń,
  • odsetek umownych,
  • prowizji,
  • opłaty rocznej za kartę główną bądź/i opłaty za kartę dodatkową,
  • wszystkich dodatkowych kosztów zawartych w „Tabeli Opłat i Prowizji” integralnej części „Umowy o korzystanie z karty kredytowej”.

Zadłużenie można sprawdzić za pośrednictwem Sygma Online, za pośrednictwem Automatycznego Systemu Obsługi Klienta lub w Dziale Call Center.

Wyciąg miesięczny zostaje wysłany listem zwykłym zazwyczaj 5 do 8 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego. W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od banku, w przeciągu 2 tygodni od momentu zakończenia okresu rozliczeniowego nie zostanie dostarczony wyciąg, wymagane informacje można uzyskać w Sygma Online oraz Automatycznym Systemie Obsługi Klienta. Informacje o kwocie wymaganej do zapłaty za miniony okres rozliczeniowy oraz terminie spłaty można również uzyskać w Dziale Call Center. Istnieje też możliwość otrzymywania bezpłatnych SMS z informacją o wysokości oraz terminie płatności raty. Wystarczy skontaktować się z Działem Call Center i podać swój aktualny numer telefonu komórkowego.

Klienci Sygma Bank Polska S.A. mają możliwość wyboru w jakiej formie otrzymują miesięczny wyciąg spośród dwóch opcji:

  • bezpłatny wyciąg elektroniczny dostępny z poziomu Sygma Online
  • płatny wyciąg papierowy

W jaki sposób można zrezygnować z wyciągów papierowych?

Historie transakcji za ostatnie 24 miesiące można sprawdzić /zamówić bezpłatnie w następujący sposób:

 

a. za pośrednictwem Sygma Online w zakładce Historia Transakcji

b. przesyłając wniosek faksem do Zespołu Obsługi Dokumentacji Kredytowej i Ubezpieczeń (nr faks: (22) 256 47 53). 

c. drogą pocztową, przesyłając wniosek na adres banku

Automatyczny System Obsługi Klienta

Jest to hasło, które służy do logowania się w Automatycznym Systemie Obsług Klienta.
Ze względów bezpieczeństwa zostały wprowadzone hasła, które powinny składać się z czterech różnych cyfr. Zaleca się, aby nie były to cyfry kolejne oraz jednakowe. Hasło nie powinno być udostępniane osobom trzecim oraz nigdzie zapisywane. Zaleca się, żeby hasło raz na jakiś czas było zmieniane i ustanawiane nowe.
W celu nadania po raz pierwszy hasła do Automatycznego Systemu Obsługi Klienta należy skontaktować się z Działem Call Center.

Identyfikator klienta jest to złożony z 8 cyfr unikalny kod, służący do logowania w Serwisie Sygma Online.
Jest to ten sam numer, którego używa się podczas kontaktu z Automatycznym Systemem Obsługi Klienta. Przypominamy, że identyfikator klienta nadawany jest przez bank.
Identyfikator wraz z hasłem umożliwiają dostęp do Serwisu, dlatego ważne jest, aby dostęp do niego miał tylko główny Kredytobiorca. Po otrzymaniu identyfikatora należy go zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie go przez inne osoby.
W przypadku gdy identyfikator nie został jeszcze nadany, można go uzyskać, kontaktując się z naszym Pracownikiem w Dziale Call Center pod numerem telefonu (22) 256 47 89*.


*Koszt połączenia zgodny z taryfą danego operatora

Automatyczny System Obsługi Klienta to system, umożliwiający interaktywną obsługę osoby dzwoniącej.

 

Osoba dzwoniąca po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów za pomocą aparatu telefonicznego z wybieraniem tonowym wybiera poszczególne pozycje z menu, dzięki czemu możliwe jest samodzielne sprawdzenie np. wysokości dostępnych środków czy też kwoty ostatniej raty podanej na wyciągu. Dzięki tej opcji oszczędza się czas i bez pomocy konsultanta można sprawdzić podstawowe informacje odnośnie aktualnej sytuacji na rachunku.

 

Aby móc skorzystać z Automatycznego Systemu Obsługi Klienta, należy posiadać identyfikator oraz hasło do Automatycznego Systemu Obsługi Klienta i po połączeniu się z Działem Call Center wybrać kolejno menu:

2 (karty kredytowe)
4 (szczegółowe informacje o Twojej karcie)
6 (bankowość elektroniczna)


lub

3 (pożyczki gotówkowe)
6 (bankowość elektroniczna)

 

Następnie do wyboru są poniższe warianty:

0 – Wybierz tę opcję jeżeli jesteś naszym Klientem i nie znasz hasła do Automatycznego Systemu Obsługi Klienta.
1 – Wybierz tę opcję jeżeli jesteś naszym Klientem i logowałeś się już do Automatycznego Systemu Obsługi Klienta.
2 - Wybierz tę opcję jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach.

 

Po wybraniu opcji 1 w głównym menu, tzn. po zalogowaniu do Automatycznego Systemu Obsługi Klienta, do wyboru będą następujące warianty:
1 - Wybierz tę opcję, aby wykonać operacje na kartach.
2 - Wybierz tę opcję, aby wykonać operacje na kredytach.
3 - Wybierz tę opcję, aby zgłosić nam problem.
4 - Wybierz tę opcję, aby uzyskać informację o usłudze wyciągu elektronicznego w Sygma Online.

 

Po wybraniu opcji 1 do wyboru będą następujące warianty:

1 - Wybierz tę opcję, aby dokonać aktywacji karty.
2 - Wybierz tę opcję, aby dokonać blokady karty.
3 - Wybierz tę opcję, aby uzyskać informację o dostępnych środkach na karcie.
4 - Wybierz tę opcję, aby uzyskać informację o saldzie zadłużenia.
5 - Wybierz tę opcję, aby uzyskać informację o wysokości kwoty bieżącej raty.
6 - Wybierz tę opcję, jeśli chcesz dokonać wypłaty gotówki z karty.

 

Po wybraniu opcji 2 w głównym menu do wyboru będą następujące warianty:
1 - Wybierz tę opcję, aby uzyskać informacje o pożyczce gotówkowej z karty Real.
2 - Wybierz tę opcję, aby uzyskać informacje o kartach kredytowych.
3 - Wybierz tę opcję, jeżeli chcesz uzyskać informację o wypłacie gotówki z karty.

 

Ogólne informacje:

* - Wybierz gwiazdkę, aby powrócić do poprzedniego menu
0 - Wybierz "0", aby uzyskać połączenie z naszym Pracownikiem w Dziale Call Center

Limit gotówkowy

Limit gotówkowy jest zawarty w limicie kredytowym.
W przypadku skorzystania z wypłat gotówkowych, limit kredytowy pomniejsza się o kwotę wykorzystanej wypłaty gotówkowej oraz o koszty związane ze spłatą kredytu.

Możliwość wypłaty gotówki z karty kredytowej wydanej przez Sygma Bank Polska S.A. przysługuje każdemu klientowi, któremu został przyznany limit gotówkowy. Informację na temat przyznanego limitu gotówkowego można sprawdzić w Sygma Online, w Dziale Call Center lub bezpośrednio w placówkach Sygma Banku.

Wypłata gotówki w ramach limitu gotówkowego na karcie kredytowej może odbyć się w następujący sposób:

 

  • poprzez wypłatę z bankomatu oznaczonego logo MasterCard autoryzując transakcję kodem PIN
  • za pośrednictwem Sygma Online
  • poprzez telefoniczne złożenie dyspozycji Pracownikowi w Dziale Call Center i wyborze formy przekazania gotówki: przelewu na rachunek osobisty
  • poprzez złożenie pisemnej dyspozycji w placówkach Sygma Banku
  • tylko dla klientów karty kredytowej Real: poprzez zrealizowanie wypłaty w Punkcie Obsługi Klienta na terenie hipermarketu Real (przy pomocy aktywnej karty i po okazaniu dokumentu tożsamości).

Więcej informacji można znaleźć na stronie.

 

Pozostałe pytania

Dane są przekazywane do BIK S.A. w momencie składania przez klienta w banku wniosku (np. kredytowego) oraz po zaciągnięciu przez niego zobowiązania (np. kredytu). Informacje dotyczące obsługi zaciągniętego kredytu, bank aktualizuje przynajmniej raz w miesiącu, przez cały okres trwania zobowiązania. Informacje odnośnie rachunków nowo otwartych oraz zamkniętych przekazywane są do BIK S.A. raz w tygodniu.

Więcej informacji o Biurze Informacji Kredytowej.

W celu dokonania przelewu z rachunku bankowego obsługiwanego przez zagraniczny bank, w pierwszej kolejności należy porównać numer rachunku, na który ma zostać dokonany przelew środków pieniężnych z poniższymi numerami rachunków bankowych. Pozwoli to wybrać odpowiedni dla danej umowy kredytowej poprawny kod „SWIFT”. Poniższe wzorcowe numery kont bankowych są jedynymi używanymi przez Sygma Bank Polska S.A.

Dla rachunków zawierających ciąg cyfr xx 2350 0015 244x xxxx xxxx xxxx - kod SWIFT to BNPAPLPX, po nim następuje 26 znaków numeru rachunku bankowego.

Dla rachunków zawierających ciąg cyfr xx 2270 0007 750x xxxx xxxx xxxx - kod SWIFT to PPABPLPK, po nim następuje 26 znaków numeru rachunku bankowego.

Dla rachunków zawierających ciąg cyfr xx 1050 0099 750x xxxx xxxx xxxx - kod SWIFT to INGBPLPW, po nim następuje 26 znaków numeru rachunku.

Numer SWIFT nie jest obligatoryjny do przelewów zagranicznych, ale pozwala na dużo szybsze zidentyfikowanie banku-beneficjenta i szybsze zaksięgowanie kwoty przelewu.

Limit kredytowy przyznawany jest na podstawie danych podanych przez Klienta we wniosku kredytowym.

Klient ma prawo, bez podania przyczyny, do odstąpienia od umowy o kredyt konsumencki w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. W celu odstąpienia od umowy kredytowej należy dostarczyć na adres banku wypełniony formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Dodatkowo po przesłaniu odstąpienia od umowy należy w przeciągu 30 dni zwrócić na rachunek banku całą wymaganą do spłaty kwotę. Numer rachunku do spłat można znaleźć na umowie kredytu lub na wyciągu miesięcznym.

W celu uzyskania informacji na temat całkowitego rozliczenia zadłużenia na karcie kredytowej należy skontaktować się z Działem Call Center

Podpisany skan oświadczenia można również przesłać faksem do Zespołu Obsługi Dokumentacji Kredytowej i Ubezpieczeń (nr faks: (22) 256 47 53) lub wysłać go na nasz adres mailowy: klienci@sygmabank.pl.

Dozwolone jest również złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy kredytu w punkcie sprzedaży w placówce partnera lub w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, które znajdują się w sieci sklepów Real, Praktiker, Obi oraz Selgros, a także w placówkach Sygma Banku.

Odstąpienie uznaje się za skuteczne jeżeli data nadania listu lub data złożenia odstąpienia w punkcie sprzedaży lub w placówce partnera u którego nastąpiło zawarcie umowy kredytowej nastąpiła przed upływem 14 dni od momentu zawarcia umowy.

Niezwłocznie po otrzymaniu karty należy zwrócić się do banku z prośbą o jej aktywację. Ze względów bezpieczeństwa wysyłana karta jest nieaktywna.
Aby swobodnie korzystać z nieaktywnej karty należy dokonać jej aktywacji w Sygma Online lub w Dziale Call Center, lub za pomocą Automatycznego Systemu Obsługi Klienta (warunkiem jest posiadanie identyfikatora oraz hasła do Automatycznego Systemu Obsługi Klienta.

Dodatkowo:

  • Aktywacji Karty Real można dokonać w Punkcie Real Finanse.
  • Aktywacji Karty Praktiker można dokonać w Punkcie Obsługi Klienta w Sklepie Praktiker.
  • Aktywacji wszystkich kart wydanych przez Sygma Bank Polska S.A. można również dokonać w placówkach Sygma Banku.

 

Obecnie Sygma Bank Polska S.A. nie oferuje tej usługi.

Karta Kredytowa
 
Klikając na opcję "Wejdź" opuszczasz stronę internetową Sygma Bank Polska S.A. i przechodzisz na stronę internetową Laser Insurance Polska sp. z o.o. będącą multiagentem ubezpieczeniowym nadzorowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego, w oparciu o ustawę z dnia 22 maja 2003 roku o pośrednictwie ubezpieczeniowym.
Wejdź >